0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391  3:25 PM

 3 : فصلنامه تعليم و تربيت  بهار 1384; 21(1 (مسلسل 81)):89-112.
 
اثر روش بارش مغزي در افزايش خلاقيت دانش آموزان
 
گنجي حمزه,شريفي حسن پاشا,ميرهاشمي مالك
 
 
 

هدف اساسي اين مطالعه، بررسي تاثير بارش مغزي در افزايش خلاقيت دانش آموزان است. بر اساس پژوهش آزمايشي از نوع پيش آزمون - پس آزمون با گروه كنترل و اجراي آزمون سنجش خلاقيت عابدي، اطلاعات لازم جمع آوري شد. نمونه مورد مطالعه، متشكل از 80 نفر دانش آموز پايه سوم راهنمايي تحصيلي [40 نفر پسر (20 نفر آزمايشي و 20 نفر كنترل) و 40 نفر دختر (20 نفر آزمايشي و 20 نفر كنترل)] با روش تصادفي چند مرحله اي انتخاب شدند. پس از سه ماه برگزاري جلسات بارش مغزي با موضوع هاي مختلف در گروه هاي آزمايشي و تحليل داده ها با روش تحليل كوواريانس، نتايج نشان مي دهد كه روش بارش مغزي در افزايش خلاقيت گروه هاي آزمايش پسر و دختر موثر بوده است. در خصوص مولفه هاي چهار گانه خلاقيت، اثر بارش مغزي در افزايش مولفه هاي ابتكار، سيال بودن و انعطاف پذيري پسران و مولفه هاي سيال بودن و بسط دختران معني دار است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها