پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 3:25 PM
3 : فصلنامه تعليم و تربيت بهار 1384; 21(1 (مسلسل 81)):89-112. |
اثر روش بارش مغزي در افزايش خلاقيت دانش آموزان |
گنجي حمزه,شريفي حسن پاشا,ميرهاشمي مالك |
هدف اساسي اين مطالعه، بررسي تاثير بارش مغزي در افزايش خلاقيت دانش آموزان است. بر اساس پژوهش آزمايشي از نوع پيش آزمون - پس آزمون با گروه كنترل و اجراي آزمون سنجش خلاقيت عابدي، اطلاعات لازم جمع آوري شد. نمونه مورد مطالعه، متشكل از 80 نفر دانش آموز پايه سوم راهنمايي تحصيلي [40 نفر پسر (20 نفر آزمايشي و 20 نفر كنترل) و 40 نفر دختر (20 نفر آزمايشي و 20 نفر كنترل)] با روش تصادفي چند مرحله اي انتخاب شدند. پس از سه ماه برگزاري جلسات بارش مغزي با موضوع هاي مختلف در گروه هاي آزمايشي و تحليل داده ها با روش تحليل كوواريانس، نتايج نشان مي دهد كه روش بارش مغزي در افزايش خلاقيت گروه هاي آزمايش پسر و دختر موثر بوده است. در خصوص مولفه هاي چهار گانه خلاقيت، اثر بارش مغزي در افزايش مولفه هاي ابتكار، سيال بودن و انعطاف پذيري پسران و مولفه هاي سيال بودن و بسط دختران معني دار است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |