0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391  3:24 PM

 3 : فصلنامه تعليم و تربيت  تابستان 1384; 21(2 (مسلسل 82)):59-86.
 
بررسي وضع ارزش يابي هاي مستمر در دوره ابتدايي
 
پرويزيان محمدعلي,كاظمي مريم
 
 
 

مقاله حاضر برگرفته از يك تحقيق ميداني انجام شده در مورد وضع ارزش يابي مستمر دوره ابتدايي است. اين تحقيق در سال 1382 به سفارش سازمان آموزش و پرورش استان مركزي و با نظارت دكتر حسن پاشا شريفي به انجام رسيده است.
در اين نوشتار تلاش شده است كه ضمن معرفي تحقيق مذكور، مهم ترين محورهاي ادبيات تحقيق و پيشينه آن و نيز مهم ترين اطلاعات ميداني در قالب يافته هاي پژوهش ارايه و معرفي شود. پيام اصلي يافته ها در اين مقاله اين است كه 47 درصد معلمان دوره ابتدايي به انجام دادن فعاليت هاي ارزش يابي مستمر رغبت چنداني ندارند. بيش ترين فعاليت هاي ارزش يابي مستمر، در فرايند ياددهي- يادگيري مواد درسي جغرافيا، رياضيات، علوم تجربي انجام شده است و كمترين فعاليت هاي ارزش يابي مستمر مربوط به سه ماده  درسي ديني، قرآن و فارسي است.
البته برخي معلمان در اين رابطه خلاقيت هايي داشته اند كه چگونگي آن در مقاله حاضر منعكس شده است. به منظور بهبود وضعيت اجراي ارزش يابي مستمر در مدارس، در پايان چند پيشنهاد كاربردي ارايه شده كه مي تواند مورد استفاده كارشناسان در سازمان آموزش و پرورش قرار گيرد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها