پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 3:24 PM
5 : فصلنامه تعليم و تربيت بهار 1385; 22(1 (مسلسل 85)):135-159. |
پژوهش در تعليم و تربيت ماهيت، نيازها و اولويت ها |
كيوز جي پي,مك كنزي پي ا |
بررسي ماهيت فرايند پژوهش هاي آموزشي، كار بست يافته هاي پژوهشي، و نيز روش هاي تعيين نيازها و اولويت هاي پژوهشي، محورهاي اصلي اين مقاله را تشكيل مي دهند. گرايش به انجام پژوهش هاي پراكنده و فاقد يك نظريه منسجم و يكپارچه عليرغم نياز مبرم به پژوهش هاي بنيادي در رشته هاي علمي و مربوط و وابسته از جمله مسايل و مشكلات مربوط به اين حوزه قلمداد شده است. عدم انعطاف جهت گيري هاي پژوهشي و نيز ناتواني در پاسخگويي به تحولات سريع و روزافرون آتي، عمده مخاطراتي هستند كه بر تهيه و تنظيم ليستي از اولويت ها مترتب مي باشند. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |