پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 3:23 PM
3 : فصلنامه تعليم و تربيت بهار 1385; 22(1 (مسلسل 85)):65-106. |
پژوهش هاي آموزشي و چالش هاي فراروي |
ساكي رضا* |
* پژوهشكده تعليم و تربيت |
استفاده از پژوهش درتحليل، طراحي، اجرا و ارزش يابي فعاليت هاي سازماني از ديرباز مورد توجه مديران در اغلب سازمان ها بوده است. با تدارك برنامه هاي پژوهشي در درون سازمان ها، اطلاعات و دانش مورد نياز براي تصميم گيري اثر بخش در ابعاد مختلف فراهم مي شود، به ويژه در سازمان هايي با اهداف و وظايف پيچيده، بهره گيري از پژوهش در هدايت فعاليت ها بيش از پيش مورد توجه است. پژوهش در سازمان ها اصولا در مسير پشتيباني از فعاليت هاي به سازي سازماني صورت مي پذيرد. اين موضوع با شناسايي ماهيت ابعاد و، مولفه هاي سازماني و عوامل موثر بر آن ها محقق مي گردد. پژوهش بر حسب ظرفيتي كه در توليد دانش و اطلاعات پيرامون موضوعات و مسايل سازماني دارد، عامل معتبر تري براي هدايت كوشش هاي معطوف به فعاليت به سازي سازماني است و از اين منظر پايه فعاليت هاي به سازي در سازمان ها به شمار مي آيد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |