پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391 3:21 PM
6 : فصلنامه تعليم و تربيت پاييز 1385; 22(3 (مسلسل 87) ويژه نامه مسايل آموزش و پرورش دختران):147-174. |
تحقق آموزش و پرورش حساس به جنسيت در برنامه ريزي آموزشي دوره آموزشي عمومي |
ظهره وند راضيه* |
* گروه پژوهشي مطالعات زنان در آموزش و پرورش، پژوهشكده تعليم و تربيت |
نهاد آموزش در هر جامعه اي مسوول ايجاد امكانات و فرصت هاي برابر آموزشي براي همه افراد كشور فارغ از جنس، نژاد، طبقه و قوميت است. وجود فاصله هاي جنسيتي در دسترسي و بهره مندي از آموزش، بيانگر آن است كه بخشي از افراد عليرغم گسترش آموزش در كشورها، همچنان از نابرابري در دسترسي به امكانات و منابع آموزشي رنج مي برند. نظام آموزشي حساس به جنسيت مي تواند تضميني براي دسترسي برابر دختران و پسران به آموزش و مشاركت كامل آنان در برنامه هاي توسعه اي كشورها باشد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |