0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391  3:19 PM

 6 : فصلنامه تعليم و تربيت  زمستان 1385; 22(4 (مسلسل 88)):149-180.
 
بررسي ميزان استفاده از يافته هاي پژوهشي در آموزش و پرورش
 
متين نعمت اله*
 
* پژوهشكده تعليم و تربيت
 
 

پژوهش حاضر با هدف بررسي ميزان استفاده از يافته هاي پژوهشي در حوزه هاي ستادي و اجرايي آموزش و پرورش انجام شده است. پژوهشگر با طرح پرسش هاي جانبي كوشيده است تا روش هاي موجود و موثر دست يابي به يافته هاي پژوهشي و موانع و مشكلات استفاده از نتايج پژوهش ها را نيز بررسي نمايد. روش پژوهش توصيفي بوده است و نمونه آماري اين پژوهش با استفاده از دو روش نمونه گيري تصادفي ساده و سرشماري، از ميان مديران، معاونان و كارشناسان حوزه ستادي و اجرايي وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده است. ابزار پژوهش شامل چهار پرسشنامه است كه به ترتيب براي ارزشيابي ميزان استفاده از يافته ها، شناسايي روش ها و منابع دست يابي به يافته هاي پژوهشي، شناسايي مشكلات و موانع كاربست يافته ها و عوامل موثر در كاربست يافته هاي پژوهشي تهيه و استفاده شده است. داده هاي حاصل به دو شيوه توصيفي و استنباطي، تحليل آماري شده اند. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد، ميزان استفاده از يافته هاي پژوهشي در حوزه هاي اجرايي بيش از حوزه هاي ستادي وزارت آموزش و پرورش است. به استناد يافته هاي اين پژوهش، ضعف نظام اطلاع رساني،سطح پايين كيفيت بعضي از پژوهش ها، به كار نگرفتن روش هاي موثر در اطلاع رساني يافته ها و…، از موانع عمده استفاده از يافته هاي پژوهشي معرفي شده اند. اين مقاله حاصل پژوهشي است كه با راهنمايي و نظارت دكتر محمد مهرمحمدي انجام شده است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها