0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391  3:18 PM

 2 : فصلنامه تعليم و تربيت  زمستان 1385; 22(4 (مسلسل 88)):33-55.
 
بررسي رابطه ميان متغيرهاي وضعيت اقتصادي- اجتماعي خانواده، متغيرهاي فردي با پيشرفت رياضي بر اساس داده هاي تيمز 2003
 
پهلوان صادق اعظم,فرزاد ولي اله,نادري عزت اله
 
 
 

تحقيق حاضر به منظور شناسايي متغيرهاي پيش بيني كننده پيشرفت رياضي روي چهار متغير با استفاده از روش تحليل مسير صورت گرفته است. در اين پژوهش از داده هاي به دست آمده از دانش آموزان ايراني در تيمز 2003 استفاده شده است. نتايج تحليل مسير نشان مي دهد كه متغير خود پنداره رياضي دانش آموزان ايراني بر پيشرفت رياضي آن ها اثري معنادار و مستقيم و بر نگرش نسبت به رياضي اثري معكوس و معنادار داشته است. همچنين متغير وضعيت اقتصادي- اجتماعي خانواده بر خود پنداره رياضي و پيشرفت رياضي اثري معنادار و مستقيم را نشان داده است. متغير نگرش نسبت به رياضي بر پيشرفت رياضي اثري مستقيم و معنادار و نيز جنسيت بر نگرش نسبت به رياضي اثري معنادار و معكوس داشته است. در اين پژوهش اثر متغيرهاي وضعيت اقتصادي- اجتماعي بر نگرش نسبت به رياضي و جنسيت بر خود پنداره رياضي معنادار نبوده است. همچنين به منظور مقايسه نمرات دانش آموزان در متغيرهاي مورد مطالعه، از آزمون t گروه هاي مستقل استفاده شده است. يافته ها نشان مي دهند كه تفاوت نمرات دانش آموزان دختر و پسر ايراني در متغيرهاي وضعيت اقتصادي- اجتماعي خانواده، خود پنداره رياضي و پيشرفت رياضي معنادار نيست، در حالي كه در متغير نگرش نسبت به رياضي ميان نمرات اين دانش آموزان در سطح 0.05 تفاوت معنادار است.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها