0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391  3:12 PM

 2 : فصلنامه تعليم و تربيت  بهار 1387; 24(1 (مسلسل 93)):33-67.
 
چرا معلمان به آموختن فلسفه تعليم و تربيت نياز دارند؟
 
ايرواني شهين,شرفي جم محمدرضا,ياري دهنوي مراد
 
 
 

اصول و فلسفه تعليم و تربيت يکي از درس هاي تربيتي مهم و ضروري متقاضيان حرفه دبيري است. در توصيه نامه بين المللي يونسکو، فلسفه تعليم و تربيت به عنوان يکي از مواد درسي ضروري آنها لحاظ شده است، اما متقاضيان حرفه معلمي همواره با ترديد به اهميت اين درس نگريسته اند. گويي آن را بي ارتباط با حرفه خود مي دانند.
اين مقاله براي تبيين اهميت و ضرورت داشتن تفکر و بينش فلسفي براي معلمان، روشنگري هاي فلسفه و فلسفه تعليم و تربيت را در حرفه معلمي کنکاش نموده و پيامدهاي آموختن مباحث فلسفي را براي معلمان تبيين کرده است. از اين رو ابتدا ويژگي هاي ضروري يک معلم خوب، در يک الگوي چند سطحي پياز مانند تبيين شده است که اين سطوح عبارتند از: رفتارهاي معلم، صلاحيت ها، اعتقادها، هويت حرفه اي و رسالت معلم، فلسفه تعليم و تربيت در اغلب اين سطوح داراي رهنمودهايي ارزشمند براي معلمان است. در ادامه مقاله، اين رهنمودها، در ارتباط با ويژگي هاي ضروري يک معلم خوب مورد تحليل و بررسي قرار گرفته است.

 
كليد واژه: فلسفه تعليم و تربيت، رهنمودها، معلمان و ويژگي هاي ضروري معلم
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها