پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 3:48 PM
3 : علوم تربيتي (مجله علوم تربيتي و روانشناسي) تابستان 1388; 5(2):41-58. |
بررسي رابطه بين ذهنيت فلسفي و روش تدريس دبيران مدارس متوسطه شهر اصفهان |
شهبازي دستجردي راحله,ميرشاه جعفري سيدابراهيم |
هدف اصلي اين پژوهش بررسي رابطه بين ذهنيت فلسفي و روش تدريس دبيران مدارس متوسطه شهر اصفهان است. روش انجام اين پژوهش توصيفي-همبستگي است. به منظور گردآوري داده ها از دو پرسش نامه محقق ساخته ذهنيت فلسفي و روش تدريس استفاده شد. نمونه آماري مشتمل بر 90 نفر از دبيران و 300 نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه شهر اصفهان در سال 87-1386 بود که از طريق نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. تجزيه و تحليل داده ها در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي و از طريق نرم افزار SPSS انجام پذيرفت. نتايج نشان داد بين ذهنيت فلسفي و ابعاد آن شامل جامعيت، تعمق و انعطاف پذيري با روش تدريس دبيران همبستگي معناداري وجود دارد. هم چنين بين ذهنيت فلسفي و روش تدريس دبيران بر اساس متغيرهاي جنسيت، رشته تحصيلي، مدرک تحصيلي و سابقه خدمت نيز همبستگي معناداري مشاهده شد. |
كليد واژه: ذهنيت فلسفي، جامعيت، تعمق، انعطاف پذيري و روش تدريس |
![]() |
نسخه قابل چاپ |