پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 3:47 PM
2 : علوم تربيتي (مجله علوم تربيتي و روانشناسي) تابستان 1388; 5(2):21-40. |
بررسي تاثير ميدان وابستگي در شيوه تدريس (دبيران شهر مشهد) |
رحيم زادگان زهرا,شعباني وركي بختيار*,كهن اميرحسين |
* دانشگاه فردوسي مشهد |
هدف اصلي اين مقاله بررسي تاثير ميدان وابستگي دبيران دبيرستان هاي ناحيه سه مشهد بر روش تدريس آن ها است. در اين مطالعه از روش «تحقيق کمي غيرآزمايشي گذشته نگر تبييني»، استفاده شده است. براي گردآوري داده ها از آزمون «شکل هاي گروهي نهفته» و پرسشنامه روش تدريس، و به منظور آزمون فرضيه از «آزمون T» استفاده شده است. نتيجه هاي به دست آمده نشان داد که بين روش تدريس دبيران ميدان وابسته و ميدان ناوابسته، تفاوت معناداري وجود دارد؛ و دبيران ميدان ناوابسته بيش از دبيران ميدان وابسته، روش تدريس غيرمستقيم را ترجيح مي دهند. |
كليد واژه: روش تدريس مستقيم و غيرمستقيم، ميدان وابسته، ميدان ناوابسته |
نسخه قابل چاپ |