پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 11:27 PM
5 : دانشور رفتار تیر 1383; 11(5 (ویژه مقالات مدیریت 2)):55-68. |
ديدگاه هاي نظري توسعه آموزش عالي |
صالحي عمران ابراهيم* |
* گروه علوم تربيتي دانشکده علوم انساني و اجتماعي دانشگاه مازندران |
رشد و توسعه آموزش عالي ازويژگي هاي دنياي جديد در سطح جهاني و ملي محسوب مي شود و شکل گيري اين پديده، موضوع بحث بسياري از دانشمندان علوم انساني و اجتماعي است. سوال اساسي اين است که پايه هاي نظري رشد و گسترش آموزش عالي چيستند؟ با توجه به اين سوال کليدي، در اين مقاله سعي شده تا ديدگاه هاي نظري مربوط مورد بررسي و تحليل قرار گيرند. اين نظريه ها شامل نظريه سرمايه انساني، نظريه هزينه فايده، نظريه تضاد (جدال)، نظريه فمينيست ها، و نظريه انتخاب عمومي است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |