0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  11:22 PM

 4 : دانشور رفتار آبان 1383; 11(7 (ويژه مقالات روان شناسي)):23-34.
 
حرمت خود، ابعاد سلامت روان و موفقيت تحصيلي
 
شعيري محمدرضا,چترچي نوشين
 
 
 

هدف اساسي پژوهش حاضر، وارسي مقايسه اي رابطه حرمت خود با ابعاد سلامت روان و موفقيت تحصيلي بوده است. بر اين اساس، 525 دانشجوي دوره كارشناسي (224دانشجوي دخترو 301دانشجوي پسر) مورد مطالعه قرار گرفتند. نتايج به دست آمده نشانگر رابطه معنادار بين حرمت خود و سلامت روان (ابعاد A، B، C، D و كل) در دو جنس و به طور كلي بوده است. البته مقايسه همبستگي هاي مشاهده شده در دو گروه دختران و پسران، در مورد متغيرهاي مورد اشاره، بيانگر تفاوت معنادار نبوده است. همچنين گفتني است كه بين پيشرفت تحصيلي و حركت خود رابطه معناداري ديده نشده درحالي كه پيشرفت تحصيلي با سلامت روان به طور كلي و با اضطراب و بي خوابي رابطه معناداري در كل و در آزمودني هاي پسر داشته است. مقايسه نتايج دختران و پسران دانشجو بيانگر تفاوت معنادار دو گروه در متغيرهاي حرمت خود و افسردگي وخيم بوده، بين ديگر متغيرهاي تحقيق در دو گروه دختران و پسران دانشجو تفاوتي ديده نشده است. قابل اشاره است كه اثر تعاملي بين جنس و سالهاي تحصيلي تنها در مورد متغير نارسا كنش وري اجتماعي معنادار بوده است.

 
كليد واژه: حرمت خود، سلامت روان، پيشرفت تحصيلي، دانشجو.
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها