پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 11:22 PM
6 : دانشور رفتار دی 1383; 11(8 (ویژه مقالات مدیریت 3)):65-77. |
طراحي مدل تجربه سازماني مديران و تبيين عناصر اصلي آن |
الهي شعبان,آذر عادل,رجب زاده قطري علي |
در اين پژوهش، تجربه سازماني و تحليل مولفه هاي فرايند کسب تجربه مورد مطالعه و بررسي قرارگرفته است. در يک نگاه ابتدايي، تجربه يک واژه بدهي به نظر مي رسد، ولي در کاربرد، پيچيدگي هاي بسيار زيادي دارد. کسب تجربه، و تحليل و استفاده از نتايج آن، کاربرد بسيار مهمي درموضوعات مديريت نوين از جمله مديريت دانش دارد. علاوه بر آن، موضوع يادگيري و سازمان هاي يادگيري در بسياري از موارد متکي به موضوع تجربه هستند. اين مقاله بر فرايند تجربه در سازمان ها (تجربه مديران) متمرکز شده است. در ابتدا، پيشينه تحقيق در رابطه با موضوع تجربه مورد بررسي قرار گرفته و مولفه هاي اصلي تجربه بررسي تحليلي اين متون به دست آمده اند. در بررسي پيشينه پژوهش، نظر صاحبنظران مختلف در خصوص تجربه مطالعه شده و به نتيجه آن به دست آمدن اين مولفه ها و فرايند کلي براي کسب تجربه است که در قالب يک مدل مفهومي ارايه شده است. |
كليد واژه: تجربه، دانش، تجارب مديران، يادگيري سازماني، حافظه سازماني |
نسخه قابل چاپ |