پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 11:20 PM
4 : دانشور رفتار اسفند 1383; 11(9 (ویژه مقالات علوم تربیتی 3)):35-48. |
بررسي وضعيت بهداشت رواني و جسماني دانش آموزان ديرآموز و عادي در مدارس استان همدان |
رهنما اكبر,غلامي مهرداد علي |
سلامت جسماني و رواني دانش آموزان و نيز تاثيري كه اين دو مقوله بر ميزان يادگيري دانش آموزان مي تواند داشته باشد و همچنين نقش مدرسه در راستاي نيل به اين هدف در مطالعات و پژوهشهاي بسياري مورد بررسي و تاكيد قرار گرفته است. در تحقيق حاضر نيز با اتخاذ روش توصيفي از نوع پيمايشي و از طريق اجرايي پرسشنامه هاي محقق ساخته به بررسي وضعيت بهداشت رواني و جسماني دانش آموزان عادي و ديرآموز در مدارس استان همدان پرداخته شده است. جهت اجراي تحقيق، پرسشنامه هايي براي مقاطع سه گانه تحصيلي و همچنين مقياسي جهت درجه بندي نظر معلمان، مربيان، والدين و كارشناسان تنظيم و «روايي» و «اعتبار» آن طي مطالعه مقدماتي محاسبه گرديد. سپس با استفاده از جدول مورگان و با روش نمونه گيري خوشه اي (چند مرحله اي) نمونه هاي تحقيق انتخاب گرديدند. |
كليد واژه: بهداشت رواني، بهداشت جسماني، دانش آموزان عادي، دانش آموزان ديرآموز |
نسخه قابل چاپ |