پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 11:20 PM
3 : دانشور رفتار اسفند 1383; 11(9 (ویژه مقالات علوم تربیتی 3)):29-34. |
بررسي رابطه تحمل ابهام و توانش زباني |
خادمي ابوالفضل,شمشادي آزيتا,شعيري محمدرضا |
هدف اسلاسي تحقيق حاضر بررسي رابطه بين تحمل ابهام و امتياز زبان انگليسي كنكور سراسري و نمرات درس زبان انگليسي عمومي دانشجويان است. بدين خاطر 135 آزمودني از بين دانشجويان دانشگاه شاهد كه در نيمسال اول تحصيلي در كلاس هاي زبان انگليسي عمومي شركت داشته اند، مورد وارسي قرار گرفتند. نتايج به دست آمده نشان داده است كه بين تحمل ابهام با امتياز زبان انگليسي كنكور سراسري و نمرات زبان انگليسي عمومي آزمودني ها رابطه مثبت و معنا داري وجود دارد. همچنين يافته هاي رگرسيون چند متغيري بيانگر اين نكته بوده اند كه تحمل ابهام و امتياز زبان انگليسي كنكور سراسري در يك تركيب خطي مي تواند 61 درصد واريانس مربوط به نمرات زبان انگليسي عمومي آزمودني ها را پيش بيني كنند. از سوي ديگر قابل اشاره است كه ميزان تحمل ابهام در گروه هاي مختلف بر حسب جنسيت، رشته تحصيلي و شاهد و غير شاهد، تفاوت معناداري نداشته است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |