0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  11:20 PM

 2 : دانشور رفتار اسفند 1383; 11(9 (ویژه مقالات علوم تربیتی 3)):15-28.
 
بررسي نگرش دبيران، مديران و كارشناسان آموزش متوسطه درباره تاثير شرايط اقليمي، آموزشي و اجتماعي - اقتصادي بر روز شمار تحصيلي مدارس متوسطه نظري
 
نصراصفهاني احمدرضا,صافي اكرم السادات,نيلي محمدرضا
 
 
 

زمان يكي از منابع محدود، تحديد نشدني و بسيار با ارزشي است كه نحوه برنامه ريزي و تخصيص بهينه آن ازجمله مباحث با اهميت هر نظام آموزشي محسوب مي شود. برنامه ريزي و ارائه الگوي زمان بندي متناسب براي تحصيل جز از طريق شناسايي، تحليل و كاربرد عوامل موثر بر زمان بندي امكان پذير نخواهد بود. به همين منظور پژوهش حاضر درصدد پاسخ به اين سوال است كه شرايط اقليمي، آموزشي و اقتصادي- اجتماعي چه تاثيري بر روز شمار تحصيلي مدارس متوسطه نظري دارد.
روش تحقيق توصيفي- تحليلي بوده و جامعه آماري آن سه گروه دبيران، مديران و كارشناسان دوره آموزشي متوسطه شهرهاي اصفهان و يزد بوده اند. با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي دو مرحله اي متناسب با حجم جامعه، 180 دبير و با روش نمونه گيري تصادفي ساده و 35مدير از جامعه تحقيق انتخاب گرديد. براي جمع آوري داده هاي كمي ازنمونه مديران و دبيران از پرسشنامه استفاده شده است. ازمصاحبه نيمه سازمان يافته نيز براي جمع آوري داده هاي كيفي از نمونه هاي كارشناسان (16نفر) استفاده شد. داده هاي كمي پژوهش با نرم افزار
SPSS در دو سطح آمار توصيفي و استنباطي و داده هاي كيفي با روش مقوله بندي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.
يافته هاي حاصل از پژوهش نشان داده كه شرايط اقليمي، آموزشي، اجتماعي و اقتصادي از جمله مولفه هاي اساسي هستند كه براي تنظيم زمان آموزش و تهيه روز شمار تحصيلي بايد مورد توجه تصميم گيران قرار گيرند. شدت و ميزان تاثير هر كدام از شرايط در مناطق مختلف كشور متفاوت است كه نيازمند پژوهش هاي گسترده ديگري است
.

 
كليد واژه: روز شمارتحصيلي، آموزش متوسطه، زمان بندي آموزش، نگرش
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها