پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 11:09 PM
3 : دانشور رفتار شهريور 1384; 12(12 (ويژه مقالات علوم تربيتي 4)):29-38. |
بررسي رابطه بين انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ويژگي هاي شخصيتي آنان |
عابدي احمد,عريضي ساماني سيدحميدرضا,سبحاني نژاد مهدي |
پژوهش حاضر تحت عنوان؛ بررسي رابطه بين انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ويژگي هاي شخصيتي آنان به دنبال تعيين رابطه و سهم نسبي انواع متغيرهاي شخصيتي در تبيين انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بوده است. به همين منظور 180 نفر نمونه با روش طبقه اي متناسب با حجم و تصادفي ساده از بين جامعه دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته اند. بخشي از نتايج به دست آمده حاکي از آن است که از بين عوامل شخصيتي مرتبط با انگيزش پيشرفت تحصيلي، سر سختي روان شناختي (28 درصد)، خود – اثر بخشي (21 درصد)، ارزش هاي درون زاد (18 درصد)، منبع کنترل دروني (16 درصد) و عزت نفس (16 درصد)، تبيين کننده انگيزش پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان بوده اند. |
كليد واژه: انگيزش پيشرفت تحصيلي، ويژگي هاي شخصيتي، دوره متوسطه، دانش آموزان |
نسخه قابل چاپ |