0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  10:46 PM

 5 : دانشور رفتار اسفند 1384; 12(15 (ويژه مقالات علوم تربيتي 5)):63-75.
 
بررسي ميزان آشنايي معلمان دوره ابتدايي شهر اصفهان با نظريه هاي يادگيري و نحوه به كارگيري آن ها در فرايند تدريس
 
عابدي احمد,عريضي ساماني سيدحميدرضا,سبحاني نژاد مهدي
 
 
 

از جمله وظايف علم روان شناسي در حوزه پرورشي، بررسي، تحليل و معرفي آن دسته از نظريه ها و قوانين يادگيري است كه معلمان را در فرايند تدريس مدد خواهد رساند. پژوهش حاضر به بررسي ميزان آشنايي معلمان دوره ابتدايي شهر اصفهان با نظريه هاي يادگيري و نحوه به كارگيري آن ها در فرايند تدريس پرداخته است. به همين منظور 170 نفر نمونه با روش نمونه گيري تصادفي ساده از بين جامعه معلمان دوره ابتدايي آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب شدند و مورد مطالعه قرار گرفته اند. بخشي از نتايج به دست آمده حاكي است كه ميزان معلومات و آگاهي معلمان دوره ابتدايي شهر اصفهان (گروه نمونه) از نظريه هاي يادگيري در سطح پايين تر از متوسط بوده است. به عبارت ديگر، ميانگين نمره هاي معلمان از آزمون سنجش نظريه هاي يادگيري كم تر از 10 بوده، بيش ترين ميانگين نمره ها مربوط به حوزه نظريه رفتارگرايي با 8.78 و كم ترين ميانگين ها نيز مربوط به حوزه نظريه فراشناخت با 6.38 بوده است.

 
كليد واژه: نظريه هاي يادگيري، تدريس، معلم، دوره ابتدايي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها