پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 10:46 PM
3 : دانشور رفتار اسفند 1384; 12(15 (ويژه مقالات علوم تربيتي 5)):33-44. |
مقايسه رشد اجتماعي دانش آموزان شاهد و غير شاهد شهر تهران |
رهنما اكبر,عليين حميد |
هدف اساسي پژوهش حاضر بررسي و مقايسه رشد اجتماعي دانش آموزان شاهد و غير شاهد مقطع راهنمايي تحصيلي در شهر تهران بوده است. جامعه آماري دانش آموزان دوره راهنمايي مناطق 20 گانه شهر تهران در سال تحصيلي 1383-84 بوده اند، كه به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي 104 نفر پسر و 96 نفر دختر به عنوان نمونه از ميان آنان برگزيده شده اند. روش تحقيق توصيفي- پيمايشي بوده و به منظور آزمون فرضيه هاي تحقيق، پرسشنامه 27 سوالي آزمون رشد اجتماعي اليس وايتزمن بر روي آزمودني ها به اجرا در آمده است و نتايج حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS در دو سطح آمار توصيفي و روش هاي آمار استنباطي تحليل واريانس يك راهه، آزمون «t» مستقل و تعقيبي توكي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. |
كليد واژه: رشد اجتماعي، مهارت هاي اجتماعي، دانش آموز، شاهد |
نسخه قابل چاپ |