پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 10:43 PM
6 : دانشور رفتار ارديبهشت 1385; 13(16):49-56. |
تاثير آموزش گروهي عزت نفس بر ميزان سازگاري اجتماعي دانشجويان |
مظاهري اكرم,باغبان ايران,فاتحي زاده مريم السادات |
هدف از پژوهش حاضر، بررسي تاثير آموزش گروهي عزت نفس با شيوه هاي رفتاري و رفتاري شناختي بر سازگاري اجتماعي دانشجويان ساكن خوابگاه دانشگاه اصفهان بود. به منظور دستيابي به هدف فوق 30 نفر از دانشجويان ساكن خوابگاه از طريق نمونه گيري داوطلبانه انتخاب و به صورت تصادفي به سه گروه (دو گروه آزمايش و يك گروه كنترل) تقسيم شدند. گروه هاي آزمايشي هر يك به طور جداگانه به مدت 8 جلسه تحت آموزش شناختي- رفتاري و رفتاري عزت نفس قرار گرفتند. ابزار اين تحقيق، آزمون عزت نفس اليس پوپ و آزمون محقق ساخته سازگاري اجتماعي بود كه پايايي و روايي آن ها مورد تاييد است. |
كليد واژه: سازگاري اجتماعي، عزت نفس، رويكرد رفتاري- شناختي و رويكرد رفتاري |
نسخه قابل چاپ |