0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  10:38 PM

 1 : دانشور رفتار آبان 1385; 13(19 (ويژه مقالات روان شناسي 7)):1-10.
 
مقايسه توانايي هاي هماهنگي ديداري - حرکتي، دقت و توجه، هوش، اختلالات يادگيري و اختلالات رفتاري کودکان نارس و عادي
 
مهري نژاد سيدابوالقاسم*
 
* دانشگاه الزهرا
 
 

هدف تحقيق حاضر، مقايسه توانايي هماهنگي ديداري - حرکتي، دقت و توجه، هوش، اختلالات يادگيري و اختلالات رفتاري در کودکان نارس متولد شده و عادي بود. 250 دانش آموز نارس متولد شده با 250 دانش آموز عادي به وسيله آزمون هاي بندر - گشتالت، تولوزپيرون، وکسلر کودکان، مايکل باست و راتر مورد آزمون قرار گرفتند.
نتايج نشان داد کودکان نارس متولد شده از نظر هماهنگي ديداري - حرکتي، دقت و توجه و هوش ضعيف تر ازکودکان عادي هستند. به علاوه شيوع اختلالات يادگيري و اختلالات رفتاري در کودکان نارس متولد شده بيش تر از کودکان عادي است.

 
كليد واژه: هماهنگي ديداري - حرکتي، نارسي، توجه، هوش، اختلال يادگيري، اختلالات رفتاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها