پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 10:35 PM
6 : دانشور رفتار اسفند 1385; 13(21 ( ويژه مقالات علوم تربيتي7)):55-62. |
بررسي رابطه سبک هاي تفکر و برخي شاخص هاي طبقه اجتماعي با پيشرفت تحصيلي |
خير محمد,استوار صغري |
هدف پژوهش حاضر، بررسي رابطه بين سبک هاي تفکر و برخي شاخص هاي طبقه اجتماعي با پيشرفت تحصيلي در گروهي از کودکان بود. بدين منظور، تعداد 102 دانش آموز (48 دختر و 54 پسر) از کلاس هاي چهارم و پنجم دبستان انتخاب شدند و معلمين، پرسشنامه سبک هاي تفکر TSI)، اقتباس از استرنبرگ و واگنر 1992) را براي کودکان تکميل کردند و از معدل آنان به عنوان ملاک پيشرفت تحصيلي استفاده گرديد. يافته ها نشان داد که از بين پنج متغير مستقل تحقيق در درجه اول، سبک هاي تفکر ليبرال و سپس تحصيلات مادر و شغل پدر بهترين پيش بيني کننده پيشرفت تحصيلي کودکان است. |
كليد واژه: پيشرفت تحصيلي، شاخص هاي طبقه اجتماعي، سبک هاي تفکر |
نسخه قابل چاپ |