0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  10:31 PM

 8 : دانشور رفتار تير 1386; 14(23 (ويژه مقالات مديريت 8)):109-118.
 
بررسي عوامل موثر بر نگرش خريداران فرش ماشيني نسبت به نام هاي تجاري مختلف در شهر اصفهان
 
رنجبريان بهرام,جمشيديان مهدي,دهقان زياد
 
 
 

امروزه پيش بيني و درک رفتار مصرف کنندگان به منظور تاثيرگذاري بر رفتار آن ها محور توجه بازاريابان قرار گرفته است. در ادبيات موجود در زمينه رفتار مصرف کننده، نگرش به عنوان عامل شکل گيري و جهت دهنده رفتار او مورد توجه بوده است. نگرش، بيان احساسات دروني است که نشان از نظر مساعد يا نامساعد يک شخص نسبت به موضوعاتي خاص دارد.
با توجه به اهميت شناخت و پيش بيني رفتار مصرف کننده، مقاله حاضر رابطه بين خصيصه هاي مورد انتظار خريداران از فرش ماشيني و نگرش آن ها را در مورد نام هاي تجاري متفاوت مورد بررسي قرار داده است. خصيصه هاي شناسايي شده عبارتند از: تبليغات، کيفيت متصور، قيمت، اعتبار نام تجاري، و زيبايي، نتايج اين تحقيق حاکي است که تمام اين متغيرها با نگرش خريداران رابطه دارند. در ضمن جنسيت و سطح تحصيلات، تاثير تعديل کننده اي بر نگرش داشته است. به علاوه زيبايي و کيفيت متصور به ترتيب مهم ترين عوامل مرتبط با نگرش خريداران فرش ماشيني در شهر اصفهان شناسايي شدند
.

 
كليد واژه: مصرف کننده، نگرش، فرش ماشيني، رفتار مصرف کننده، نام تجاري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها