پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 10:26 PM
8 : دانشور رفتار شهريور 1386; 14(24 (ويژه مقالات علوم تربيتي 8)):111-122. |
بررسي كيفيت راهنمايي پايان نامه هاي دوره كارشناسي ارشد |
نيلي محمدرضا,نصر احمدرضا,اكبري نعمت اله |
جايگاه آموزش عالي در فرايند توسعه كشورها بسي رفيع و مورد توجه ملت ها و دولت ها بوده و هست. در بين دوره هاي مختلف آموزش عالي، تحصيلات تكميلي داراي نقش و منزلتي والاتر است زيرا وظيفه تربيت نيروي انساني متخصص در عرصه آموزش، پژوهش و خدمات را بر عهده دارد. در سال هاي اخير، رشد كمي تحصيلات تكميلي در ايران روندي روزافزون داشته و اكنون بعد كيفي آن مورد توجه سياستگزاران و تصميم گيران نظام آموزش عالي است. از آن جا كه دوره هاي تحصيلات تكميلي به دو دوره آموزشي (گذراندن دروس مصوب) و پژوهشي (ارايه پايان نامه) تقسيم مي شود فرايند تدوين پايان نامه و به ويژه چگونگي و كيفيت راهنمايي استادان راهنما نيز از اهم موضوعاتي است كه تحقيق پيرامون آن ها را ضروري مي كند. پژوهش حاضر به منظور بررسي كيفيت عملكرد راهنمايي استادان راهنماي دوره كارشناسي ارشد دانشگاه اصفهان بر حسب مراحل و ابعاد گوناگون راهنمايي و نيز به تفكيك دانشكده ها و مرتبه علمي استادان انجام شده است. علاوه بر آن، تدوين پرسشنامه اي معتبر براي ارزشيابي كيفيت راهنمايي از ديد دانش آموختگان نيز از اهداف اين تحقيق بوده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |