0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391  10:08 PM

 6 : دانشور رفتار شهريور 1387; 15(30 (ويژه نامه مقالات علوم تربيتي 10)):85-97.
 
بررسي رابطه هوش هيجاني، يادگيري خود تنظيمي و ساختار هدف کلاس با پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان پايه اول متوسطه شهرستان قروه
 
فرمهيني فراهاني محسن*,عبدالملكي جمال,رشيدي زهرا
 
* دانشگاه شاهد
 
 

هدف از تحقيق حاضر، بررسي رابطه هوش هيجاني، يادگيري خود تنظيمي و ساختار هدف کلاس با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پايه اول دبيرستان است. جامعه آماري مورد مطالعه دانش آموزان پسر پايه اول دبيرستان شهرستان قروه است که تعداد 120 نفر از آن ها به شيوه تصادفي ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. اطلاعات متغيرها و عوامل از آزمون هاي هوش هيجاني سيبر يا شرينگ (Sibrya shering) در سال 1995، راهبرد هاي خود تنظيمي پينتريج و دي گروت ( p. r & degroot،Pintrich) سال 1990 و ساختار هدف کلاس ميگدلي (Migdleyسال 2000 به دست آمد. داده هاي حاصل از آزمون ها با استفاده از روش آماري ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون چندگانه مورد بررسي و تحليل قرار گرفت، نتايج تحقيق بيانگر آن است که:
اولا: رابطه معناداري در سطح 0.05 بين هوش هيجاني، يادگيري خود تنظيمي و ساختار هدف کلاس با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان وجود دارد، که بيش ترين و کم ترين ميزان همبستگي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان به ترتيب مربوط به متغير هاي يادگيري خود تنظيمي و ساختار هدف عملکرد گريز کلاس است. دوما متغير هاي هوش هيجاني، يادگيري خود تنظيمي و ساختار هدف کلاس قادر به تبيين 0.365 کل واريانس متغير پيشرفت تحصيلي هستند و اين مقدار در سطح 0.05 معنا دار است و بيش ترين و کم ترين ضريب رگرسيوني b مربوط به متغير هاي يادگيري خود تنظيمي و ساختار هدف عملکرد گريز کلاس هستند.

 
كليد واژه: پيشرفت تحصيلي، هوش هيجاني، يادگيري خود تنظيمي، ساختار هدف کلاس
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها