پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
شنبه 9 اردیبهشت 1391 9:53 PM
4 : دانشور رفتار اسفند 1387; 15(33 (ويژه مقالات علوم تربيتي 10)):41-66. |
بررسي تطبيقي سير تحول برنامه درسي آموزش علوم در جهان |
جعفري هرندي رضا*,ميرشاه جعفري سيدابراهيم,لياقت دار محمدجواد |
* دانشگاه اصفهان |
اين پژوهش از نوع مطالعات کيفي است که با دو روش تطبيقي و توصيفي-تحليلي به بررسي سير تحول برنامه درسي آموزش علوم در جهان، پرداخته است. بدين منظور اسناد و مدارک مربوط به موضوع در کشورهاي پيشرو و منتخب در زمينه علوم و فناوري گردآوري و بررسي شده تا نتايج پژوهش آماده شود. مقاله حاضر تلاش مي نمايد، مراحل مختلف سير تحول آموزش علوم در جهان و عناصر اساسي هر مرحله شامل هدف ها، محتوا، روش هاي تدريس و شيوه هاي ارزشيابي را مورد مطالعه و بررسي قرار دهد. |
كليد واژه: بررسي تطبيقي، برنامه درسي، آموزش علوم، عناصر برنامه درسي آموزش علوم |
نسخه قابل چاپ |