0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  11:08 AM

 4 : انديشه هاي نوين تربيتي زمستان 1384; 1(4):49-66.
 
بررسي تاثير مشاوره شغلي به شيوه نگره يادگيري اجتماعي و شغل گزيني كرام بولتز بر تغيير نگرش كارآفرينانه در دانش جويان دانشگاه اصفهان
 
مصحف هايده*,عابدي محمدرضا,بهرامي فاطمه
 
 
 

يکي از فرضيه هاي بنيادين که پذيرش همه گاني يافته اين است که نگرش افراد به کارآفريني مي تواند سطح فعاليت آن ها را در اين زمينه تحت تاثير قرار دهد. نگرش بهترين پيش بيني کننده گرايش هاي کارآفرينانه است. نگرش آموختني است و بر پايه آموزش هاي خانوادگي، محيط اجتماعي، و کار پديد مي آيد؛ بنابراين، مي توان با آموزش و مداخله آن را دگرگون ساخت.
در اين پژوهش، اثر بخشي مشاوره شغلي گروهي به شيوه نگره يادگيري اجتماعي و شغل گزيني کرام بولتز بر تغيير نگرش کارآفرينانه دانش جويان دانشگاه اصفهان بررسي شده است. براي اين بررسي، 30 دانش جوي مراجعه کننده به مرکز کارآفريني دانشگاه اصفهان به شيوه تصادفي گزيده و سپس با گمارش تصادفي در دو گروه 15 نفري آزمايش و گواه جاي گزين شدند. هر يک از گروه ها پيش از مداخلات با آزمون نگرش کارآفرينانه (EAO) بررسي شدند. سپس گروه آزمايش در نشست هاي مشاوره شغلي گروهي به شيوه کرام بولتز 8) نشست مشاوره و 1 نشست پي گيري( شرکت کردند.
داده ها با آمار توصيفي، آزمون کوواريانس، و تحليل مانووا بررسي شد. يافته ها نشان داد که مشاوره شغلي گروهي به شيوه نگره کرام بولتز بر تغيير نگرش کارآفرينانه در مرحله پس آزمون موثر نبوده (P=0.1)، ولي در مرحله پي گيري تاثير داشته است (P=0.01). هم چنين اين مداخلات در برخي از زمينه هاي نگرش کارآفرينانه هم به ويژه تاثير گذاشته است.

 
كليد واژه: نگرش، كارآفريني، نگرش كارآفرينانه، مشاوره شغلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها