پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 11:04 AM
7 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار و تابستان 1385; 2(1-2):123-137. |
بررسي کارآمدي دو روش شناختي و منطقي- هيجاني در کاهش اضطراب آزمون و بهبود کارکرد تحصيلي |
ابوالقاسمي عباس,مهرابي زاده هنرمند مهناز,كيامرثي آذر,درتاج فريبرز |
در اين پژوهش، کارآمدي دو روش درماني شناختي و منطقي- هيجاني در کاهش اضطراب آزمون دانش آموزان و بهبود کارکرد تحصيلي بررسي شده است. نمونه پژوهش 36 دانش آموز سال دوم دبيرستان رشته رياضي از ناحيه هاي چهارگانه شهر اهواز بودند که اضطراب آزمون داشته اند. اين آزمودني ها به شيوه تصادفي به گروه هاي آزمايش و گواه گمارده شدند. اين پژوهش سه گروه دارد (هر گروه 12 نفر): يک گروه درمان شناختي؛ يک گروه درمان منطقي- هيجاني؛ و يک گروه گواه. براي مداخله، دو روش درماني شناختي و منطقي- هيجاني به کار گرفته شد. ابزار پژوهش، پرسش نامه هاي اضطراب آزمون و مصاحبه باليني بود. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |