پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 11:03 AM
1 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار و تابستان 1385; 2(1-2):7-26. |
بررسي رابطه اثربخشي مديران با عامل هاي سه گانه موقعيت در الگوي رهبري فيدلر |
شريف سيدمصطفي,جعفري سيدابراهيم,حجتي صديقه |
امروزه، مديريت اثربخش يکي از شناسه هاي توسعه يافتگي در نظام جهاني به شمار مي رود. مديريت کارآمد و توان مند قادر است با به کارگيري پتانسيل ها و امکانات بالقوه و مستعد سازمان، بستري در خور براي توسعه پايدار و همه جانبه پديد آورد. در اين پژوهش، رابطه قدرت مقام، ساختار وظيفه، و روابط رهبر- عضو، با اثربخشي مديران دبيرستان ها و هنرستان هاي شهرستان نجف آباد بررسي شده است. اين پژوهش توصيفي- همبستگي است و جامعه آماري آن 870 دبير و 60 مدير دبيرستان ها و هنرستان هاي شهرستان نجف آباد است. روش نمونه گيري پژوهش طبقه اي متناسب با حجم بوده که بر پايه برآورد حجم نمونه، 180 دبير و 20 مدير به صورت تصادفي گزيده شدند. ابزار اندازه گيري پژوهش، پرسش نامه پژوهش گر ساخته موقعيت رهبري، پرسش نامه پژوهش گر ساخته اثربخشي مديران، و پرسش نامه استاندارد LPC است. روايي پرسش نامه ها با ضريب آلفاي کرون باخ، براي پرسش نامه موقعيت رهبري 0.89، براي پرسش نامه اثربخشي مديران 0.97، و براي پرسش نامه 0.96 LPC برآورد شد. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |