پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 11:02 AM
6 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز و زمستان 1385; 2(3-4):85-97. |
بررسي توانايي مسيريابي و نقشه خواني در كودكان چهار تا پنج ساله |
درويزه زهرا*,بليدز مارك,بلات جي.ام.,الگوي سيلويا,سيوراج پال روي |
* دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه الزهرا |
اين پژوهش به بررسي کيفي توانايي نقشه خواني کودکان مي پردازد و در پي پاسخ گويي به اين پرسش است که آيا کودکان کوچک تر از هفت سال توانايي شناختي و دريافت روابط فضايي را براي نقشه خواني محيط پيرامون خود دارند؟ و آيا توانايي مسيريابي و نقشه خواني کودکان زير هفت سال در همه فرهنگ ها يکسان است؟ در اين پژوهش، نمونه اي با 144 کودک چهار تا پنج ساله از مهدکودک هاي شهرهاي تهران در ايران، يورک در انگلستان، مکزيکوسيتي در مکزيک، دوربان در آفريقاي جنوبي، و ئه ونس تون در ايلي نويز آمريکا بررسي و شناسايي بخش هاي يک عکس هوايي و مسيريابي بر روي آن در اين کودکان سنجش شد. |
كليد واژه: مسيريابي، توانايي نقشه خواني، محيط |
نسخه قابل چاپ |