پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 11:02 AM
5 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز و زمستان 1385; 2(3-4):73-84. |
بررسي رابطه هوش هيجاني با موفقيت تحصيلي دانش آموزان |
بشارت محمدعلي*,شالچي بهزاد,شمسي پور حميد |
* دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه تهران |
در اين پژوهش رابطه هوش هيجاني با موفقيت تحصيلي در دانش آموزان بررسي شده است. 360 دانش آموز پيش دانشگاهي (180 دختر و 180 پسر) به تعداد يكسان از رشته هاي علوم انساني، علوم تجربي، و رياضي در اين پژوهش شركت كردند. از آزمودني ها خواسته شد به پرسش نامه هوش هيجاني پاسخ دهند. موفقيت تحصيلي دانش آموزان بر اساس ميانگين كل ديپلم آن ها برآورد شد. براي تحليل داده هاي پژوهش از شاخص ها و روش هاي آماري شامل فراواني، درصد، ميانگين، انحراف معيار، تحليل واريانس، ضرايب هم بستگي، و تحليل رگرسيون استفاده شد. |
كليد واژه: هوش هيجاني، موفقيت تحصيلي، دانش آموز |
نسخه قابل چاپ |