پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 11:01 AM
4 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز و زمستان 1385; 2(3-4):59-71. |
مقايسه اثربخشي روش شناختي - رفتاري فوردايس و روش آموزش مهارت هاي اجتماعي در افزايش ميزان شادي دانش آموزان دبيرستان هاي اصفهان |
عابدي احمد,ميرزايي پريوش |
در اين پژوهش، اثربخشي روش شناختي - رفتاري فوردايس در مقابل روش آموزش مهارت هاي اجتماعي در افزايش ميزان شادي دانش آموزان سال دوم دبيرستان شهر اصفهان بررسي شد. نمونه 120 دانش آموز بود كه تصادفي گزيده و به گروه هاي آزمايشي و كنترل گمارده شدند. در اين پژوهش شش گروه وجود داشت: چهار گروه آزمايش و دو گروه كنترل و هر گروه با 20 دانش آموز؛ دو گروه آزمايش و يك گروه كنترل از دختران، و دو گروه آزمايش و يك گروه كنترل از پسران. روش هاي شادي فوردايس و آموزش مهارت هاي اجتماعي به عنوان مداخله به كار برده شد و ابزار پژوهش، آزمون شادي آكسفورد بود. نتايج تحليل واريانس با اندازه هاي مكرر نشان داد كه تفاوت ميان گروه هاي آزمايش و كنترل در افزايش ميزان شادي معنادار بود. نتايج آزمون تعقيبي شفه نشان داد كه روش آموزش مهارت هاي اجتماعي كارآمدتر از روش شادي فوردايس است. |
كليد واژه: شادي، روشن شادي فوردايس، آموزش مهارت هاي اجتماعي، دانش آموزان |
نسخه قابل چاپ |