پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 11:01 AM
: انديشه هاي نوين تربيتي پاييز و زمستان 1385; 2(3-4):39-58. |
رهبري دانشگاهي و سرمايه اجتماعي: روي كردي جامعه شناختي به مديريت آموزش عالي |
شعباني وركي بختيار,آهنچيان نرگس |
در اين پژوهش به شناسايي سرمايه اجتماعي در اعضاي هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد و نيز نقش رهبري آموزش عالي در پديدآوري اين سرمايه در گروه هاي آموزشي دانشگاه پرداخته شده است. در اين پژوهش علي – مقايسه اي، 101 نفر از اعضاي هيات علمي به روش تصادفي طبقه اي براي نمونه برگزيده و بررسي شده اند. براي گردآوري داده ها دو پرسش نامه سرمايه اجتماعي و رهبري دانشگاهي به كار رفت. يافته هاي پژوهش نشان داد كه سرمايه اجتماعي در گروه علوم تجربي كه رهبران دانشگاهي آنان نقش رهبري آموزش عالي را بيش تر ايفا كرده اند، به گونه اي معنادار بيش از گروه علوم انساني است كه رهبران دانشگاهي آنان نقش رهبري آموزش عالي را كم تر ايفا كرده اند. |
كليد واژه: رهبري دانشگاهي، سرمايه اجتماعي |
نسخه قابل چاپ |