پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:58 AM
4 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار 1388; 5(1):71-92. |
تبيين عملكرد نظام آموزشي دوره ابتدايي استان هاي كشور از منظر تخصيص منابع |
آتشك محمد* |
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب |
پژوهش حاضر با هدف بررسي اثر تخصيص منابع بر عملكرد نظام آموزشي دوره ابتدايي استان هاي كشور انجام شده است، به منظور تحقق اين امر ابتدا بوسيله كوهورت آموزشي عملكرد نظام آموزشي (متغير ملاك) و سپس با استفاده از آمارهاي موجود منابع مالي، كالبدي و انساني (متغيرهاي پيش بين) تخصيص يافته به دوره ابتدايي استان هاي كشور محاسبه شده است. نتايج آزمون فرضيه ها با استفاده از تحليل رگرسيون حاكي از آن است كه، بين منابع انساني و كالبدي تخصيص يافته و عملكرد نظام آموزشي دوره ابتدايي استان هاي كشور به لحاظ آماري به ترتيب رابطه معنادار منفي و مثبتي سطح p<0.01 وجود داشته است و اين دو منبع در مجموع 66% از تغيير در عملكرد نظام آموزشي دوره ابتدايي استان هاي كشور را تبيين مي كند. |
كليد واژه: عملكرد نظام آموزشي، تخصيص منابع، دوره ابتدايي، استان هاي كشور |
نسخه قابل چاپ |