پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:58 AM
6 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز 1387; 4(3):127-144. |
بررسي چگونگي به کارگيري اصل تاکيد در طراحي تصاوير کتابهاي درسي پايه دوم و پنجم دوره ابتدايي |
نوريان محمد* |
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب |
يکي از عوامل اثربخشي رسانه هاي آموزشي به کارگيري اصول طراحي در توليد رسانه هاي آموزشي است، اصل تاکيد يکي از اصول طراحي است که در اين پژوهش چگونگي به کارگيري آن در طراحي تصاوير کتاب هاي درسي بررسي شده، جامعه آماري کتاب هاي علوم، رياضي و فارسي پايه هاي دوم و پنجم دوره ابتدايي است، روش مورد استفاده تحليل محتوا با مقوله بندي جعبه اي است، نتايج پژوهش نشانه آن است که در طراحي درصد بالايي از تصاوير کتاب هاي درسي جامعه آماري، اصل تاکيد به کار گرفته نشده است، همچنين موضوع کتاب و پايه تحصيلي نيز در ميزان تصاوير داراي اصل تاکيد کتاب ها نقشي ندارد. |
كليد واژه: اصل تاکيد طراحي تصاوير، کتاب هاي درسي، تحليل محتوا |
نسخه قابل چاپ |