پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:56 AM
1 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز 1387; 4(3):9-27. |
تاثير روش مديريتي مهندسي ارزش بر پيشرفت تحصيلي رياضي دانش آموزان دختر پايه دوم راهنمايي شهر مشهد |
كرامتي محمدرضا*,زاده غلام زهرا,خرمي زري,اله ياري رحمت اله |
* دانشکده روان شناسي و علوم تربيتي، دانشگاه تهران |
هدف تحقيق حاضر که به صورت شبه تجربي انجام شد مطالعه تاثير روش مديريتي مهندسي ارزش بر پيشرفت تحصيلي رياضي بود. جامعه تحقيق 54 نفر از دانش آموزان پايه دوم راهنمايي نواحي هفت گانه مشهد است، که با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. آزمون پيشرفت تحصيلي رياضي ابزار اساسي تحقيق بود. به منظور تجزيه و تحليل يافته ها از آزمون t استفاده شد. نتايج حاکي از تاثير جالب توجه روش مديريتي مهندسي ارزش بر پيشرفت تحصيلي رياضي است. بر اساس نتايج به دست آمده نمره پيشرفت تحصيلي رياضي در پيش آزمون گروه آزمايشي و شاهد به ترتيب 8.11 و 8.33 بوده که اين عدد در پس آزمون به 12.48 و 10.07 رسيده است. مطالعه يافته هاي پژوهش حاضر براي مديران آموزش و پرورش، برنامه ريزان درسي و معلمان سودمند است. |
كليد واژه: مهندسي ارزش، پيشرفت تحصيلي رياضي، مدارس شاهد |
نسخه قابل چاپ |