پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:56 AM
7 : انديشه هاي نوين تربيتي زمستان 1387; 4(4):137-153. |
بررسي تاثير بازخورد نوشتاري معلم در کلاس درس بر خودکارآمدي و حل مساله رياضي دانش آموزان دختر دوره راهنمايي |
صمدي معصومه* |
* پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش |
هدف از اين پژوهش بررسي تاثير بازخورد نوشتاري معلم بر خودكارآمدي و حل مساله رياضي دانش آموزان است. بدين منظور تعداد 181 دانش آموز دختر پايه سوم راهنمايي مدارس دولتي شهر تهران از مناطق 1، 6 و 19 با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند و به روش تصادفي در گروه هاي آزمايشي و کنترل قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده عبارت بود از: پرسشنامه خودكارآمدي و آزمون حل مساله رياضي.از اين دو ابزار به عنوان پيش آزمون براي اجرا در دو گروه استفاده شد.سپس گروه آزمايشي حدود 8 هفته بازخورد نوشتاري معلم رياضي را دريافت کردند. در طي اين دوره گروه کنترل به روش سنتي بازخورد دريافت كردند.پس از خاتمه دوره، پس آزمون هاي خودكارآمدي و حل مساله رياضي بر هر دو گروه (آزمايشي و کنترل ) مجددا اجرا شد. نتايج نشان داد که بعد از آموزش در خودكارآمدي و حل مساله رياضي آزمودني هاي گروه آزمايشي تفاوت معني داري ايجاد شده است. بنابراين، روش هاي ارايه بازخورد اثر بخش آموزش پذير هستند و عملكرد يادگيرندگان را در حوزه هاي انگيزشي و تحصيلي ارتقا مي دهد. |
كليد واژه: بازخورد نوشتاري معلم، تدريس، خودكارآمدي، حل مساله رياضي |
نسخه قابل چاپ |