0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:56 AM

7 : انديشه هاي نوين تربيتي زمستان 1387; 4(4):137-153.
 
بررسي تاثير بازخورد نوشتاري معلم در کلاس درس بر خودکارآمدي و حل مساله رياضي دانش آموزان دختر دوره راهنمايي
 
صمدي معصومه*
 
* پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
 
 

هدف از اين پژوهش بررسي تاثير بازخورد نوشتاري معلم بر خودكارآمدي و حل مساله رياضي دانش آموزان است. بدين منظور تعداد 181 دانش آموز دختر پايه سوم راهنمايي مدارس دولتي شهر تهران از مناطق 1، 6 و 19 با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند و به روش تصادفي در گروه هاي آزمايشي و کنترل قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده عبارت بود از: پرسشنامه خودكارآمدي و آزمون حل مساله رياضي.از اين دو ابزار به عنوان پيش آزمون براي اجرا در دو گروه استفاده شد.سپس گروه آزمايشي حدود 8 هفته بازخورد نوشتاري معلم رياضي را دريافت کردند. در طي اين دوره گروه کنترل به روش سنتي بازخورد دريافت كردند.پس از خاتمه دوره، پس آزمون هاي خودكارآمدي و حل مساله رياضي بر هر دو گروه (آزمايشي و کنترل ) مجددا اجرا شد. نتايج نشان داد که بعد از آموزش در خودكارآمدي و حل مساله رياضي آزمودني هاي گروه آزمايشي تفاوت معني داري ايجاد شده است. بنابراين، روش هاي ارايه بازخورد اثر بخش آموزش پذير هستند و عملكرد يادگيرندگان را در حوزه هاي انگيزشي و تحصيلي ارتقا مي دهد.

 
كليد واژه: بازخورد نوشتاري معلم، تدريس، خودكارآمدي، حل مساله رياضي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها