0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:55 AM

 4 : انديشه هاي نوين تربيتي زمستان 1387; 4(4):73-94.
 
بررسي ميزان كارآمدي "فرآيندهاي ياددهي- يادگيري" و "ارزشيابي" برنامه درسي زبان انگليسي مقطع متوسطه شهر شيراز
 
بيرمي پور علي*,لياقت دار محمد‌جواد,شريف سيدمصطفي
 
* دانشگاه اصفهان
 
 

هدف اين پژوهش بررسي ميزان كارآمدي "فرآيند هاي ياددهي- يادگيري" و "ارزشيابي" برنامه درسي زبان انگليسي مقطع متوسطه، از ديدگاه دبيران و كارشناسان شهر شيراز بوده است. به منظور دستيابي به هدف فوق تعداد 102 نفر از دبيران زبان انگليسي مقطع متوسطه و 13 نفر از كارشناسان زبان انگليسي به ترتيب با استفاده از روش هاي نمونه گيري طبقه اي، متناسب با حجم و نمونه گيري هدفمند، انتخاب شدند. گردآوري داده ها از دبيران با استفاده از پرسشنامه 34 گويه اي محقق ساخته و از كارشناسان با استفاده از مصاحبه نيمه سازمان يافته انجام شد. براي برآورد روايي صوري و محتوايي سوال هاي پرسشنامه و مصاحبه، از نظرات متخصصان استفاده شد. پايايي پرسشنامه با استفاده از روش آلفاي كرونباخ، 0.90 برآورد شد. داده هاي حاصل از مصاحبه با روش مقوله بندي و داده هاي حاصل از پرسشنامه با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي شامل فراواني، درصد، ميانگين، انحراف معيار، آزمون هاي t تك متغيره، t مستقل، t همبسته و تحليل واريانس يک راهه (ANOVA) تحليل شد. نتايج نشان داد كه ميزان کارآمدي "فرآيند هاي ياددهي- يادگيري" و "ارزشيابي عملكرد فراگيران"، به طور معناداري كمتر از سطح متوسط بود؛ به عبارت ديگر، از نظر دبيران نه فرآيند هاي ياددهي - يادگيري و نه ارزشيابي برنامه درسي زبان انگليسي هيچ كدام کارآمدي لازم را نداشتند.

 
كليد واژه: فرآيند هاي ياددهي- يادگيري، ارزشيابي، برنامه درسي، مقطع متوسطه و دبيران زبان انگليسي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها