پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:54 AM
10 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار و تابستان 1387; 4(1-2):193-208. |
بررسي نگرش معلمان در زمينه عوامل موثر بر گرايش آنها به تحصيل در دوره هاي آموزش ضمن خدمت |
ميرزامحمدي محمدحسن*,قاضي زاده مصطفي |
* گروه علوم تربيتي، دانشگاه شاهد |
تحقيق حاضر به منظور بررسي نگرش معلمان استان تهران در خصوص عوامل موثر بر گرايش آنها به تحصيل در دوره هاي آموزش ضمن خدمت انجام گرفته است. بدين منظور چهار عامل نياز به پيشرفت، نياز به دستيابي به مهارت در شغل، عوامل فرهنگي و عوامل اقتصادي در نظر گرفته شده و با روش توصيفي بررسي شده اند. جامعه تحقيق شامل کليه معلمان شاغل به تحصيل در دوره هاي آموزش ضمن خدمت در مراکز آموزش ضمن خدمت استان تهران بوده که تعداد 135 نفر آنها (85 مرد و 77 زن) با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي به عنوان نمونه تحقيق انتخاب شده اند. ابزار گردآوري داده هاي تحقيق پرسشنامه محقق ساخته بوده که با استفاده از مقياس پنج گزينه اي ليکرت (از بسيار کم تا بسيار زياد) تدوين شده است. براي تحليل داده هاي تحقيق از روش کالموگراف اسميرنف يک متغيره، آزمون t، تحليل واريانس يک طرفه و L.S.D استفاده شده است. نتايج تحقيق نشان مي دهد که به نظر معلمان، مولفه هاي چهارگانه نياز به پيشرفت، نياز به دستيابي به مهارت در شغل، عوامل فرهنگي و عوامل اقتصادي به ترتيب بر گرايش هاي آنها به تحصيل در دوره هاي آموزش ضمن خدمت موثر هستند. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |