پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:54 AM
9 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار و تابستان 1387; 4(1-2):177-191. |
بازدارنده هاي خلاقيت دانش آموزان: فعاليتها و ويژگيهاي معلم |
كاظمي يحيي*,جعفري نرگس |
* گروه علوم تربيتي، دانشگاه سيستان و بلوچستان |
هدف تحقيق حاضر بررسي رابطه فعاليتها و ويژگيهاي معمول معلم با ميزان خلاقيت دانش آموزان سال اول ابتدايي است. روش تحقيق از نوع همبستگي بوده و گروه نمونه شامل 59 معلم و 590 دانش آموز بود که معلمان به روش تصادفي و دانش آموزان در گروه هاي 10 نفره از ميان دانش آموزان کلاس به شيوه تصادفي خوشه اي انتخاب شدند. ابزار پژوهش، شامل 6 پرسشنامه در زمينه هاي سنجش خلاقيت دانش آموزان، روشهاي تدريس و سوابق معلم است. از روش هاي آماري، ضريب همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون گام به گام استفاده شده است. |
كليد واژه: آموزش ضمن خدمت، موانع خلاقيت، روش سخنراني، ارزشيابي نهايي، تشويق، تنبيه، محتواي کتاب درسي، مدرک تحصيلي معلم، سابقه خدمت |
نسخه قابل چاپ |