پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:54 AM
8 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار و تابستان 1387; 4(1-2):155-175. |
تبيين جو يادگيري اثربخش بر اساس مولفه هاي مديريت کلاس درس در مدارس راهنمايي شهر اروميه |
صمدي پروين*,رجايي پور سعيد,آقاحسيني تقي,قلاوندي حسن |
* دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه الزهرا |
هدف از اين پژوهش تبيين جو يادگيري بر اساس کارکردهاي مديريت کلاس درس است. جامعه آماري اين پژوهش کليه معلمان دوره راهنمايي شهر اروميه در سال تحصيلي 85-86 هستند. حجم نمونه 40 کلاس درس با معلم ثابت است که در طي سال تحصيلي هر دو يا سه هفته يکبار و در مجموع 12 جلسه به طور مستقيم مشاهده شده اند. ابزار جمع آوري داده ها چک ليست مشاهده بوده که به صورت عيني و مصداقي تهيه شده است. يافته هاي پژوهش نشان داد که معلمان دوره راهنمايي شهر اروميه کارکرد طراحي و سازماندهي، رهبري و نظارت را کمي بالاتر از حد متوسط و کارکرد ارزشيابي را پايين تر از حد متوسط محقق کرده اند. جو يادگيري کلاس نيز بالاتر از حد متوسط توصيف شده است. |
كليد واژه: مديريت کلاس درس، طراحي و سازماندهي کلاس درس، رهبري کلاس درس، نظارت و کنترل کلاس درس، ارزشيابي کلاس درس، جو يادگيري |
نسخه قابل چاپ |