0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:54 AM

 8 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار و تابستان 1387; 4(1-2):155-175.
 
تبيين جو يادگيري اثربخش بر اساس مولفه هاي مديريت کلاس درس در مدارس راهنمايي شهر اروميه
 
صمدي پروين*,رجايي پور سعيد,آقاحسيني تقي,قلاوندي حسن
 
* دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي، دانشگاه الزهرا
 
 

هدف از اين پژوهش تبيين جو يادگيري بر اساس کارکردهاي مديريت کلاس درس است. جامعه آماري اين پژوهش کليه معلمان دوره راهنمايي شهر اروميه در سال تحصيلي 85-86 هستند. حجم نمونه 40 کلاس درس با معلم ثابت است که در طي سال تحصيلي هر دو يا سه هفته يکبار و در مجموع 12 جلسه به طور مستقيم مشاهده شده اند. ابزار جمع آوري داده ها چک ليست مشاهده بوده که به صورت عيني و مصداقي تهيه شده است. يافته هاي پژوهش نشان داد که معلمان دوره راهنمايي شهر اروميه کارکرد طراحي و سازماندهي، رهبري و نظارت را کمي بالاتر از حد متوسط و کارکرد ارزشيابي را پايين تر از حد متوسط محقق کرده اند. جو يادگيري کلاس نيز بالاتر از حد متوسط توصيف شده است.
نتايج تحقيق نشان داد که، هر کدام از کارکردهاي مديريت به طور جداگانه با يکديگر و با جو يادگيري همبستگي مثبت و معني داري دارند. ضريب همبستگي چندگانه 0.857 و ضريب تعيين 0.735 بوده است بنابراين، در مجموع 73.5 درصد واريانس مربوط به جو يادگيري بوسيله کارکردهاي مديريت کلاس درس تبيين مي شود.

 
كليد واژه: مديريت کلاس درس، طراحي و سازماندهي کلاس درس، رهبري کلاس درس، نظارت و کنترل کلاس درس، ارزشيابي کلاس درس، جو يادگيري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها