0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:53 AM

 3 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار و تابستان 1387; 4(1-2):45-62.
 
روش تدريس در هرمنوتيک فلسفي گادامر
 
چناري مهين*
 
* گروه علوم تربيتي، دانشكده علوم انساني، دانشگاه قم
 
 

روش هاي تدريس در تعليم و تربيت مبحث مهمي را شامل مي شود. مقاله حاضر، روش تدريس مبتني بر پرسشگري در تعليم و تربيت را با توجه به هرمنوتيک گادامر بررسي مي کند. در ابتدا، به تفاوت بين پرسش و توضيح مطلب از ديدگاه گادامر توجه کرده، برخي تفاوت ها و شباهت هاي بين اين دو، مد نظر قرار مي گيرد. پس از آن، مفهوم «سوال حقيقي» از نظر گادامر، و امکان طرح چنين پرسشي از سوي معلمان بررسي مي شود. سپس، درباره سه ويژگي روش پرسشگري با توجه به هرمنوتيک فلسفي گادامر بحث مي شود. اين سه ويژگي عبارت از: لاينفک بودن روش از محتوا، فروتني (اذعان به ناکامل بودن دانسته هاي فرد) و دوري بودن مي باشد.

 
كليد واژه: تعليم و تربيت، هرمنوتيک فلسفي، گادامر، پرسشگري، اقتدار
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها