پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:50 AM
: انديشه هاي نوين تربيتي تابستان 1388; 5(2):123-145. |
بررسي و مقايسه شيوه ها و سبك هاي يادگيري دانشجويان دانشكده هاي مختلف دانشگاه الزهرا (راهكاري به منظور شناسايي مسير حرفه اي) |
يزدي سيده منوره* |
* دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه الزهرا (س) |
اين پژوهش به منظور بررسي و مقايسه شيوه ها و سبك هاي يادگيري دانشجويان دانشكده هاي مختلف دانشگاه الزهرا انجام شد. از بين دانشكده هاي دانشگاه الزهرا، دانشكده هاي هنر، فني، علوم پايه و روانشناسي به صورت تصادفي انتخاب شد و 312 نفر از دانشجويان اين دانشكده ها به روش نمونه گيري خوشه اي- تصادفي، به عنوان گروه آزمون انتخاب شدند. براي اندازه گيري متغير هاي پژوهش (شيوه ها و سبك هاي يادگيري) از پرسشنامه سبك هاي يادگيري كلب استفاده شد. يافته ها نشان داد كه دانشجويان دانشكده هاي مختلف از شيوه ها و سبك هاي يادگيري متفاوتي استفاده مي كنند. دانشجويان دانشكده هنر بيشتر از شيوه تجربه عيني و سبك هاي واگرا انطباق يابنده، دانشجويان دانشكده فني از شيوه هاي مشاهده تاملي و مفهوم سازي انتزاعي و سبك جذب كننده، دانشجويان دانشكده روانشناسي از شيوه هاي آزمايشگري فعال، مفهوم سازي انتزاعي و سبك همگرا و دانشجويان دانشكده علوم پايه نيز از شيوه مفهوم سازي انتزاعي و سبك همگرا استفاده مي كنند. |
كليد واژه: شيوه يادگيري، سبك يادگيري، مسير حرفه اي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |