0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:50 AM

 : انديشه هاي نوين تربيتي تابستان 1388; 5(2):123-145.
 
بررسي و مقايسه شيوه ها و سبك هاي يادگيري دانشجويان دانشكده هاي مختلف دانشگاه الزهرا‌ (راهكاري به منظور شناسايي مسير حرفه اي)
 
يزدي سيده منوره*
 
* دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه الزهرا (س)
 
 

اين پژوهش به منظور بررسي و مقايسه شيوه ها و سبك هاي يادگيري دانشجويان دانشكده هاي مختلف دانشگاه الزهرا انجام شد. از بين دانشكده هاي دانشگاه الزهرا، دانشكده هاي هنر، فني، علوم پايه و روانشناسي به صورت تصادفي انتخاب شد و 312 نفر از دانشجويان اين دانشكده ها به روش نمونه گيري خوشه اي- تصادفي،‌ به عنوان گروه آزمون انتخاب شدند. براي اندازه گيري متغير هاي پژوهش (شيوه ها و سبك هاي يادگيري) از پرسشنامه سبك هاي يادگيري كلب استفاده شد. يافته ها نشان داد كه دانشجويان دانشكده هاي مختلف از شيوه ها و سبك هاي يادگيري متفاوتي استفاده مي كنند. دانشجويان دانشكده هنر بيشتر از شيوه تجربه عيني و سبك هاي واگرا انطباق يابنده، دانشجويان دانشكده فني از شيوه هاي مشاهده تاملي و مفهوم سازي انتزاعي و سبك جذب كننده، دانشجويان دانشكده روانشناسي از شيوه هاي آزمايشگري فعال، مفهوم سازي انتزاعي و سبك همگرا و دانشجويان دانشكده علوم پايه نيز از شيوه مفهوم سازي انتزاعي و سبك همگرا استفاده مي كنند.
در اين پژوهش، به منظور كارآمدي و رضايت تحصيلي شغلي دانشجويان، پيشنهاد شده است سبك ها و شيوه هاي خاص يادگيري آنها در دوران قبل از دانشگاه بررسي شود و براساس آن و با توجه به علايق دانش آموزان، رشته تحصيلي مناسب آنها انتخاب شود، همچنين مي توان شيوه ها و سبك هاي مناسب رشته مورد دلخواه دانش آموزان را به آنها آموزش داد تا در تحصيل رشته مورد نظر موفق باشند
.

 
كليد واژه: شيوه يادگيري، سبك يادگيري، مسير حرفه اي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها