0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:50 AM

 4 : انديشه هاي نوين تربيتي تابستان 1388; 5(2):79-103.
 
بررسي رابطه هوش هيجاني، خلاقيت هيجاني و خلاقيت در دانشجويان هنر، ادبيات و علوم پايه
 
هاشمي سهيلا*
 
* دانشگاه مازندران
 
 

پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه هوش هيجاني، خلاقيت هيجاني و خلاقيت در دانشجويان هنر، ادبيات و علوم پايه دانشگاه مازندران انجام شده است.
ابزار پژوهش آزمون هوش هيجاني بار آن، آزمون خلاقيت هيجاني آوريل و مقياس رفتار انديشه پردازي رانكو بوده است كه در يك نمونه 183 نفري از دانشجويان فوق الذكر دانشگاه مازندران اجرا شد. داده هاي حاصل از طريق آزمون تحليل واريانس
(ANOVA)، ضريب همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون تجزيه و تحليل شد.
نتايج پژوهش حاكي از نبود تفاوت معني دار دانشجويان گروه هاي تحصيلي مورد پژوهش در هوش هيجاني و خلاقيت بوده است. اما در خلاقيت هيجاني ميان دانشجويان گروه هنر با دانشجويان گروه ادبيات و علوم پايه تفاوت معني دار وجود داشت. نتايج مرتبط با همبستگي نيز حاكي از همبستگي ضعيف بين هوش هيجاني و خلاقيت هيجاني، فقدان همبستگي هوش هيجاني و خلاقيت و همبستگي متوسط خلاقيت هيجاني و خلاقيت بوده است
.
تحليل رگرسيون خلاقيت بر هوش هيجاني و خلاقيت هيجاني حاكي از رگرسيون خلاقيت بر خلاقيت هيجاني بوده است و بررسي يافته ها نمايانگر دخالت فرآيند هاي ذهني متفاوت تفكر همگرا، تفكر واگرا در هوش هيجاني و خلاقيت هيجاني و خلاقيت مي باشد
.

 
كليد واژه: هوش هيجاني، خلاقيت هيجاني، خلاقيت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها