پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:50 AM
: انديشه هاي نوين تربيتي تابستان 1388; 5(2):55-78. |
بررسي رابطه بين هوش هيجاني و خلاقيت با پيشرفت تحصيلي در دانشجويان دانشگاه شاهد |
رهنما اكبر*,عبدالملكي جمال |
* دانشگاه شاهد |
در اين پژوهش، رابطه بين متغيرهاي هوش هيجاني و خلاقيت با پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه شاهد در سال تحصيلي (85-84) بررسي شده است. تعداد (394) نفر از دانشجويان دختر و پسر دانشگاه شاهد كه به شيوه تصادفي انتخاب شده بودند به عنوان گروه نمونه تحقيق انتخاب شدند. اطلاعات مربوط به متغير هاي تحقيق از آزمون هاي هوش هيجاني «شرينگ» (1995) و آزمون خلاقيت «گيلفورد» (1987) به دست آمد. براي تجزيه و تحليل داده ها از مدل آماري ضريب همبستگي به منظور مشخص كردن رابطه متغير هاي مورد نظر با پيشرفت تحصيلي و از رگرسيون گام به گام براي شناسايي سهم تبييني هر يك از متغير ها استفاده شد. از آزمون t مستقل و تحليل واريانس يك راهه نيز براي تعيين رابطه متغير ها با عوامل جمعيت شناختي همچون جنس و رشته تحصيلي دانشجويان استفاده شد. |
كليد واژه: پيشرفت تحصيلي، هوش هيجاني، خلاقيت، دانشجو، دانشگاه شاهد |
نسخه قابل چاپ |