0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:49 AM

 

 5 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز 1388; 5(3):111-124.
 
مقايسه اثربخشي روش هاي ايمن سازي رواني مايکنبام و مهارتهاي مطالعه و ترکيبي از هر دو روش در افزايش خودکارآمدي دانش آموزان دختر
 
نريماني محمد*,رفيق ايراني سودابه,ابوالقاسمي عباس
 
* دانشگاه محقق اردبيلي
 
 

هدف اصلي مطالعه حاضر بررسي اثربخشي سه روش آموزشي ايمن سازي رواني، مهارتهاي مطالعه و ترکيبي از اين دو روش در افزايش خودکارآمدي در چهار گروه از دانش آموزان داراي اضطراب امتحان است. نمونه آماري اين تحقيق 80 نفر از دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول ساکن اردبيل در سال 1385 بودند که از 450 نمونه و با توجه به پرسشنامه اسپيل برگر انتخاب شدند و روشهاي آموزشي ايمن سازي رواني، مهارتهاي مطالعه و ترکيبي از اين دو روش براي چهار گروه اجرا شد که سه گروه آموزشي و يک گروه گواه بودند. تجزيه و تحليل اطلاعات نشان داد که بين روشهاي آموزش ايمن سازي رواني مايکنبام و آموزش مهارت هاي مطالعه و ترکيبي از دو روش با گروه کنترل تفاوت معني داري وجود دارد.

 
كليد واژه: ايمن سازي رواني مايکنبام، مهارتهاي مطالعه، خودکارآمدي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها