پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:49 AM
6 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز 1388; 5(3):125-144. |
مقايسه رابطه بين انواع سبک هاي تفکر با ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات در ميان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فني و حرفه اي شهرستان تهران |
عبداله زاده علي اکبر* |
هدف از اجراي اين پژوهش بررسي رابطه سبک هاي تفکر با ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات در ميان دانش آموزان دختر و پسر مدارس فني و حرفه اي شهرستان تهران است جامعه آماري اين پژوهش را کليه دانش آموزان سال دوم هنرستانهاي فني و حرفه اي شهرستان تهران تشکيل مي دادند. و نمونه آماري آن 250 نفر است، که به روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري در اين پژوهش دو پرسشنامه سبک هاي تفکر (استرنبرگ) و پرسشنامه معلم ساخته مهارتهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات بود. داده هاي پژوهش با استفاده از آمار توصيفي و آمار استنباطي (رگرسيون گام به گام) تحليل شد و نتايج نشان داد که: بين سه متغير پيش بين سبک هاي تفکر اجرايي، قضايي و قانونگذرانه با ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات رابطه معني داري وجود دارد و اين سه متغير قدرت پيش بيني متغير ملاک را دارند. ضريب همبستگي بين سبک تفکر اجرايي با ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات در سطح 0.05 منفي و معني دار بود. بين سبک تفکر قضايي و قانون گذارانه با ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات رابطه مثبت و معني داري در سطح 0.01 وجود دارد. رابطه سبک هاي تفکر با ميزان يادگيري مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات بر حسب جنسيت معنادار نيست. |
كليد واژه: سبکهاي تفکر، مباني فناوري اطلاعات و ارتباطات، يادگيري |
![]() |
نسخه قابل چاپ |