پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:49 AM
3 : انديشه هاي نوين تربيتي پاييز 1388; 5(3):55-96. |
کارايي داخلي دوره ابتدايي استان هاي کشور |
آتشك محمد* |
* باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب |
هدف تحقيق توصيفي حاضر بررسي کارايي داخلي دوره ابتدايي استان هاي کشور در سال تحصيلي 85-1384 بر اساس شاخص هاي مصوب بين المللي بوده است. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل داده ها حاکي از آن بوده که در تمامي شاخص هاي کارايي داخلي (نرخ هاي ارتقا، تکرار پايه، ترک تحصيل، ماندگاري (بقا، نگهداري، نگهداشت) در هر پايه، تکميل (فارغ التحصيلي) دوره، اتلاف، درصد اتلاف ناشي از تکرار پايه، درصد اتلاف ناشي از ترک تحصيل، ميانگين طول سالهاي تحصيل براي هر فارغ التحصيل، نسبت درون داد به برون داد، ايده آل و ضريب کارايي داخلي استان هايي همچون شهر تهران، تهران، مازندران و اردبيل داراي مطلوبترين وضعيت و استان هايي همچون سيستان و بلوچستان، کهکيلويه و بويراحمد، هرمزگان، خوزستان و کرمان داراي نامطلوبترين وضعيت بوده اند، ميانگين کشوري ضريب کارايي داخلي دوره ابتدايي برابر با %91.8 بوده که شهر تهران با %97 بالاترين و سيستان و بلوچستان با %74.8 پايين ترين ضريب کارايي داخلي دوره ابتدايي را در بين استان هاي کشور داشته اند. |
كليد واژه: کارايي داخلي، شاخص هاي آموزشي، دوره ابتدايي تحصيلي، استان، ايران |
نسخه قابل چاپ |