پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 10:47 AM
5 : انديشه هاي نوين تربيتي تابستان 1390; 7(2):108-129. |
رابطه سبک هاي دلبستگي و هويت با سلامت عمومي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پيش دانشگاهي شهر قزوين |
شمس اسفندآبادي حسن*,كاكاوند عليرضا,ترابي زهرا |
* دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) |
هدف پژوهش بررسي رابطه سبک هاي دلبستگي و سبک هاي هويت با سلامت عمومي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دختر پيش دانشگاهي شهر قزوين را شامل بود. نمونه آماري پژوهش 343 دانش آموز دختر پيش دانشگاهي را شامل بود. اين دانش آموزان با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند. سبک هاي دلبستگي و سبک هاي هويت و سلامت عمومي آزمودني ها به ترتيب با استفاده از پرسشنامه هاي سبک هاي دلبستگي بزرگسالان کولينز و ريد، سبک هويت برزونسکي، و سلامت عمومي گلدبرگ سنجيده شد. يافته هاي پژوهش نشان داد که: سبک هاي هويت و دلبستگي با يکديگر و با سلامت عمومي و سبک هاي هويت با پيشرفت تحصيلي رابطه معنادار دارد، اما سبک هاي دلبستگي با پيشرفت تحصيلي رابطه معنادار ندارد. |
كليد واژه: سبک هاي دلبستگي، سبک هاي هويت، سلامت عمومي، پيشرفت تحصيلي |
نسخه قابل چاپ |