0

بانک مقالات رشته علوم تربیتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات رشته علوم تربیتی
جمعه 1 اردیبهشت 1391  10:45 AM

7 : انديشه هاي نوين تربيتي بهار 1389; 6(1):147-162.
 
اثربخشي آموزش راهبردي مديريت هدف بر خودکارآمدي دانش آموزان با توجه به سبک هاي اسنادي آنها
 
فتوحي بناب سكينه*,هاشمي نصرت آباد تورج,صادقي سوسن,بيرامي منصور
 
* دانشگاه شيراز
 
 

در راستاي بررسي اثربخشي آموزش راهبردي مديريت هدف بر خودکارآمدي دانش آموزان با در نظر گرفتن اثرات ميانجي سبک هاي اسنادي، تعداد 60 دانش آموز با روش نمونه گيري خوشه اي از ميان دانش آموزان دختر مقطع سوم دبيرستان شهر تبريز انتخاب و سپس با توجه به متغيرهاي سن، جنس، رشته تحصيلي و طبقه اجتماعي در دو گروه آزمايش و کنترل جايگزين شدند. گروه آزمايش در 12 جلسه 60 دقيقه اي آموزش هاي مربوط به مديريت هدف را دريافت کردند. با توجه به اينکه طرح تحقيق پيش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود مقياس هاي سنجش ابعاد علي واينر (CDS) و خودکارآمدي عمومي شرر (GSES) در دو نوبت قبل و بعد از آموزش اجرا شد. داده هاي آماري به دست آمده با استفاده از روش تحليل کوواريانس و ضريب همبستگي پيرسون در نرم افزار SPSS تجزيه و تحليل شد. نتايج نشان دادند که آموزش مديريت هدف با در نظر گرفتن سبک هاي اسنادي (دروني – بيروني) بر خودکارآمدي گروه آزمايش تاثير مثبت دارد و نيز نتايج نشان داد ميان سبک هاي اسنادي (دروني – بيروني) و خودکارآمدي رابطه مثبت وجود دارد.

 
كليد واژه: مديريت هدف، خودکارآمدي، سبک هاي اسنادي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها